Entry Event Nyheter December

Nytt budgetår, säker inloggning med BankID, DIBS stänger sina gamla tjänster, och mycket mer…

Öppna tryggt och kontrollerat med ”Säker gäst”

Mycket är på paus just nu, men förhoppningsvis får vi snart möjlighet att öppna upp våra anläggningar igen. Under en tid framöver kommer dock verksamheter så som gym, parker och simhallar att behöva leva med begränsningar i verksamheten.

Därför lanserar vi nu konceptet ”Säker gäst” – en verktygslåda som hjälper dig att komma igång igen på ett tryggt och kontrollerat sätt, genom att begränsa antalet samtidiga gäster och minska direkta kontakter.

I verktygslådan finns bland annat:

  • Entrébokning, för att ge gästen möjlighet att boka sin plats via en kalender och klockslag
  • Onlinebokning med onlinebetalning
  • Kontaktlösa betalningar
  • Kontaktlösa entréer/passager
  • Mobilpass/mobilbiljett
  • Räknare av antal samtidiga besökare
  • Rapportunderlag och analyser

Hör av dig till oss så hjälper vi er igång med ”Säker gäst”!

Skifte av budgetår? Vi hjälper er att ta tillvara på det!

Det går snabbt mot ett nytt år, ett årsskifte som för många innebär ett nytt budgetår.

Planerar ni investeringar/nyinköp så hör av er till oss, vi hjälper er att få investering och leverans på datum som är lämpliga för er. Exempel på investeringar kan vara:

  • Förnya föråldrad och krånglande utrustning
  • Förbrukningsmaterial, plastkort, kvittorullar, taggar, etc

Säkra och unika identiteter med mobilt BankID

Att etablera en unik och säker identitet på kunderna kan vara en utmaning. Därför är vi idag stolta över att presentera vår integration med BankID.

Med hjälp av mobilt BankID kommer slutkunden att logga in/skapa konto med en helt säker och unik identitet. Integrationen kommer att fungera i bland annat bokning, webshop och medlemssidor och kan leda till mindre krångel och tid som ni behöver lägga på support.

Att komma igång med mobilt BankID är enkelt. Hör av dig så hjälper vi er!

DIBS har meddelat att de stänger ner sina gamla tjänster för onlinebetalningar strax efter sommaren 2021.

De gamla tjänsterna kommer att ersättas av nya Nets Easy, vilket vi redan har stöd för. Om ni använder gamla DIBS rekommenderar vi er att redan nu börja planera för ett byte – för vissa verksamheter kan det vara bra att göra bytet redan innan säsong 2021.

Du vet väl att du också kan erbjuda flera olika betallösningar i vår kassa, bokning och webshop – att göra det enklare för kunden innebär i många fall högre köpfrekvens. Därför stödjer vi bland annat:

  • Nya och smidiga betalsätt (t.ex. Swish)
  • Faktura (t.ex. Klarna)
  • Kortbetalningar (t.ex. Nets Easy – ersättaren till DIBS)
  • Presentkort
  • Med mera…

Vi vill passa på att tacka för det gångna året och önska alla våra kunder och partners…

En riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!

Kontakta oss för mer information kring hur vi kan förenkla er vardag.

Dela
Dela
Dela

Relaterade nyheter

Johan Kronberg pekar på kiosken

Entry Event Kiosk

Vår tanke med vårt ekosystem, Entry Event Ticket, är ju att addera värdeskapande och egen

Ny kund Åland museum

Vi ser fram emot att stötta Åland museum med biljetthantering, kassasystem och systemintegration med befintliga