Våra Kunder

Vi finns på hundratals privata och kommunala anläggningar i Norden. Du hittar oss i besöknäringen, på simhallar, sportanläggningar, nöjesparker, djurparker, bibliotek och muséer. Läs om ett urval av våra kunder nedan. 

Idrottsförvaltningen i Stockholm Stad driver 14st simhallar med tävlingskapacitet i toppklass samt äventyrsbad, 5 utomhusbad och Kungsträdgårdens isbana. Bland simhallarna finns bland annat Eriksdalsbadet, Sveriges nationalarena för simidrott.

”Entry Event är en enkel leverantör att arbeta med, då de är både professionella och pragmatiska. Vi uppfattar dem som lyhörda och hjälpsamma med att anpassa och utveckla systemet efter våra förändrade behov. Vi använder systemet i våra kassor och entréer och har integrationer med både bokningssystem och ekonomisystem vilket är en självklarhet när verksamheten är så omfattande som hos oss."

- Christina Salomonsson, Systemförvaltare

Idrottsförvaltningen har valt Entry Events entré- och kassasystem. Entry Event har support och på-platsen-service alla dagar året om med mycket snabb inställelse på plats.

ALV logga.png

Astrid Lindgrens Värld är Sveriges största utomhusteater. Varje dag spelas 50 stycken föreställningar i parken. Här kan du se välkända scener från Astrid Lindgrens berättelser spelas upp och sjunga med i de klassiska sångerna.

 

”Systemet hjälper oss optimera gästupplevelsen, genom att effektivisera entrén. Gästen köper oftast sin biljett i webbshopen, antingen på datorn eller mobilen. Biljetten levereras till kundens mobil som sedan gästen använder för att passera in genom entrégrindarna. Vi säljer även biljetter i kassorna utanför entrén för de som föredrar att betala på plats. Biljetter kan även köpas i samband med stug- eller campingbokningen."

- Lena Möller, Marknads- & Försäljningschef

 

Astrid Lindgrens Värld använder Entry Events entré- och kassasystem med integrerad webbshop. Systemet är integrerat med bokningssystemet, Comers.

Group 73 (1).png

Skellefteå har i kommunen sex simhallar och två utebad. Det största av dem är Eddahallen.

”Vi har Entry Event i samtliga simhallar i kommunen vilket möjliggör samordning av entrébiljetter och bokningar. Fördelen är att vi kan anpassa systemet efter storlek på bad då skillnaderna är stora. Vi använder bland annat bokningen för vattenträning och torr gruppträning, vilket har förenklat hanteringen och sparat oss massor av tid. I dessa corona-tider så använder vi entrébokning, där gästen kan boka sitt besök i förväg. Vilket har hjälpt oss hantera besöksflödet på ett säkert sätt.”

– Niklas Furberg, Samordnare och Utvecklare av bad i Skellefteå

Skellefteå Kommun använder Entry Events entré- och kassasystem med webbshop och bokning. Systemet används för att hantera medlemskap, biljetthantering, bokning, och försäljning på webben. Systemet är integrerat med ekonomisystemet för en minskad administration.

Group 70 (1).png

Alfons Åbergs Kulturhus är en icke vinstdrivande stiftelse som driver ett kreativt kulturhus för barn och deras vuxna. Verksamheten stärker barns utveckling genom lek och lärande. Här kan nyfikna barn leka, busa, klättra och upptäcka i ett hus fullt med finurliga saker.

”Vi har använt Entry Event sedan start. Från början bara i entré och kassan, men vi har byggt på med webbshop och entrébokning. Systemet hjälper öka vår försäljning och förenklar för gästen då hen kan köpa sin entrébiljett, presentkort, gåva, vara eller årskort både i kassan eller i webbshoppen.”

Anna Forsgren, VD

Entry Event levererar entré- och kassasystem med integrerad webbshop.

Group 68 (1).png

Helsingborg kulturförvaltning har bland annat verksamheter som Dunkers kulturhus, Kärnan, och Fredriksdal museer och trädgårdar. Till anläggningarna får du tillträde med ”Kulturkortet” vilket finns både som kort eller som en app i din telefon.

 

”Entry Events verksamhetssystem har hjälpt oss bli mer digitala. Vi har numer en webbutik som knyter ihop våra anläggningar. Den tillåter våra gäster att köpa varor, biljetter och Kulturkort direkt på webben. Fördelen med Entry Event är att vi kan ha samma system för webbshop, bokning och kassor i butiker och entréer. Detta innebär att vi blivit mer effektiva och kan serva våra gäster bättre.” 

 

– Linda Brusell, Avdelningschef entré

 

Entry Event levererar ett verksamhetssystem till Kulturförvaltningen. Systemet används för bokning av guidningar och pedagogik på Fredriksdal museer och trädgårdar och Dunkers kulturhus, som kassasystem, biljettsystem och som webbshop. Systemet är integrerat med ekonomisystem, vilket innebär en minskad administration för användarna. Det hämtas dessutom dagligen data ifrån systemet till en applikation för att enkelt och direkt kunna följa besöks- och försäljningsstatistik.

Group 71 (1).png

Parken Zoo har en hundraårig tradition och har blivit ett av Sveriges mest besökta utflyktsmål för barnfamiljer.

"Vi i år låtit gästerna, både de som har årskort och de som bara köper dagsentré, i största mån boka sin entré i förväg och bara släppt ett mindre antal biljetter för försäljning på plats . På det sättet har vi undvikit trängsel och uppfyllt gästernas förväntningar på ett tryggt och säkert besök. Fördelen är att vi då kunnat anpassa vår personalstyrka efter antalet gäster i parken, vilket inneburit en bättre effektivitet”

 

– Sofia Larsson, VD

 

Entry Event levererar entré- och kassasystem med integrerad webshop. Systemet finns i både entrén, restauranger, kiosker, souvenirbutiken och på badet. Gästen kan köpa sin biljett på i webshopen, både via i telefonen eller datorn, och få den levererad direkt till sin telefon i form av en QR-kod.

 
Group 69 (1).png

Gustavsbergsbadet har en av Stockholmsområdets populäraste simskolor och är dessutom en pärla för barnfamiljer med ett mycket trevligt äventyrsbad.

”Simskolebokningen har gjort det möjligt för våra gäster att boka och betala kursen direkt på webben. Vilket gör att gästerna slipper åka in och betala på plats. Autogirot hjälper oss ge gästerna uppdelad betalning av sitt årsmedlemskap.”

- Elisabeth Strömberg, VD

Entry Event levererar komplett entré-, bokning och kassasystem till Gustavsbergsbadet. Verksamhetssystemet används bl a för medlemshantering, biljetthantering, bokning och styrning av grindar och dörrar.

Group 72 (1).png

Hos oss i Lummelunda hittar du inte bara en magisk grotta med en mängd spännande guidade turer. Här finns också en hel del annat att se och göra.

”Under 2019 lanserade vi med hjälp av Entry Event en modern webbshop där kunden kan boka sin visning av grottan, vilket har ökat vår försäljning. Vi använder även systemet i kiosken, restaurangen och souvenirshopen vilket har förenklat och effektiviserat vår administration. Vi har integration med vårt ekonomisystem vilket också har varit sparat massa tid och tråkigt manuellt arbete.”

- Christian Eriksson, VD

Lummelundagrottan använder webbshop, bokning, handdatorer för biljetthantering och kassa. Under 2020 sker integration med Destination Gotland för att ge än fler människor möjlighet att köpa biljett till direkt via Destination Gotland.

 

Ett axplock av våra kunder

1/1