Skräddarsydd webbutik via API

Vår strävan att underbygga möjlig gästservice i världsklass i våra kunders parker och anläggningar yttrar sig varje dag. Vi är därför väldigt glada att kunna erbjuda Entry Event e-commerce API för egen- eller byråutvecklade e-handel och webbplatslösningar, som komplement till vår egna webbshop och bokningssystem.

Entry Event har en egenutvecklad och färdig webbutik inbyggt i systemet där vi satsar stora resurser på förädling och vidareutveckling. Denna modul passar de allra flesta anläggningar och täcker de breda behoven samt har färdiga flöden och funktioner för försäljning, inträden, förbokningar och Säker gäst.

Ibland kanske man har kommit långt med en utarbetad strategi och har API first som en paroll i sin digitala transformation. Måhända vill man investera i större omfattning och skräddarsy både utseende och varumärke på pixelnivå. Man söker möjligheten att anpassa flödet och strukturen själva samt skräddarsy det grafiska in i minsta detalj.

Vi hade tidigt i vår utveckling och utrullning i åtanke att våra kunder ska kunna välja att utveckla och designa en helt egen och unik webbutik och koppla denna till Entry Event. Därför byggde vi in denna möjlighet med API i vårt ekosystem, för den som t ex vill anamma en Best-of-Breed-strategi eller som har en genomarbetad och färdig tanke på hur konverteringen ska gå till. Dvs hur verksamheten ska värva helt nya gäster och besökare och se till att de återkommer långsiktigt genom att organisationen överträffar förhoppningarna.

Application Program Interface (API) är ett slags protokoll för att program, system och applikationer på ett enkelt och strukturerat sätt ska kunna kommunicera med varandra.

Vi har sett förväntningarna öka på kundupplevelse, intryck och service för besökaren/gästen. Snabb betjäning utan fördröjning, 100% tillgänglighet, självservice, flexibilitet och tydlighet är en del av vad konsumenten efterfrågar. Majoriteten vill kunna beställa och administrera sina köp direkt i mobilen och man vill känna att hela processen och besöket går smidigt hela vägen från tanke och bokning till det att man passerar ut genom grindarna och vilar hemma i soffan och njuter av en god erfarenhet. Och där och då bokar sitt nästa besök.

Hos verksamheter och besöksinrättningar; både företag och offentliga verksamheter, så kan vi se en ökande önskan att snabbt kunna anpassa och bygga ut sin egen plattform för att bistå gäster och invånarnas behov. Kanske har man sedan tidigare ett väl fungerande samarbete med en byrå och en utarbetad och hållbar strategi för den framtida kundresan. I dessa fall så finns det utmärkta möjligheter att koppla in Entry Event i sin digitala resa, eller vice versa – att accelerera sin försäljning i Entry Event via omnikanal och ett växande antal applikationer och microservices.

Med Entry Event e-commerce API får du som kund tillgång till all vår funktionalitet såsom försäljning av biljetter och prylar samt evenemang och bokningar. Och kan samtidigt bygga en unik och egen webbshop, en integrerad och sömlös upplevelse om du så vill. Kanske vill du effektivisera och integrera flera olika delsystem i en och samma webbsida. Utan känslan av tekniska begränsningar och där du istället kan möta dina och gästernas föränderliga behov på än mer komplexa och möjlighetsorienterade sätt.

Konsthallen Liljevalchs är ett exempel på kund som har haft vårt kassasystem en tid, och som i sin digitaliseringsprocess byggde en ny e-handel och webb med ett exakt utseende. Man valde att integrera Entry Event med en exklusivt byggd webbutik i WooCommerce, där vårt system fortsätter att ha koll på affären, lagersaldon och statistik samt hantera checkout och betalning. Man tog detta grepp som en del av en aktiv strategi i samband med renovering samt utbyggnad och invigning av Liljevalchs+ “ett konstverk för konst”.

Liljevalchs har valt Entry Event som leverantör

Två vägar att gå – vi hjälper dig!

Vår egenutvecklade och helintegrerade webbutik täcker utmärkt behoven för försäljning, biljetter och förboka plats för de flesta verksamheter och varumärken. Ibland är emellertid drivkrafterna att skapa något helt unikt starka.

Fördelar Entry Event webbshop:

  • Färdigintegrerat i Entry Event Ekosystem.
  • Går snabbt att sätta upp och konfigurera.
  • Sätt din personliga touch och varumärke med vår expertis.
  • Kostnadskontroll och kräver mindre attention från er över tid.
  • Möt konsumentens förväntningar via digital närvaro, mobile first.
  • Support, vidareutveckling, redundant drift och löpande uppdateringar ingår.
  • Färdiga funktioner; förköp, entrébokning, medlemssida och mycket mer.

Fördelar helintegrerad egen Webb (byrå):

  • Fortsätt på befintlig strategi, med interna resurser eller kreativ och digital byrå.
  • Har en utarbetat samverkansmodell, kan långsiktigt utveckla egna plattformar.
  • Sömlös kundresa på egen domän, skapa egen struktur, content samt flöden.
  • Fantasin (och era resurser samt byrås kompetens inom UI och UX) sätter gränserna.
  • Virtuellt obegränsade möjligheter till omnikanal och eventuell one-page design.
  • Via API integrera alla delar av Entry Event inklusive checkout och betalningar.
  • Möjlighet att koppla fler smarta integrationer till er front end m.m.


Står du i valet och funderar på att uppgradera er digitala närvaro och e-handel och har en affärsmodell där inträden är en viktig del av verksamheten?

Genom långsiktigt arbete i nära partnerskap med våra kunder kan vi bidra med att få alla nödvändiga bitar på plats som ger företag och kommuner förutsättningar att bli vinnare.

Kontakta oss gärna, så kan vi rådgöra kring den bästa vägen framåt.

Dela
Dela
Dela

Relaterade nyheter

Johan Kronberg pekar på kiosken

Entry Event Kiosk

Vår tanke med vårt ekosystem, Entry Event Ticket, är ju att addera värdeskapande och egen

Ny kund Åland museum

Vi ser fram emot att stötta Åland museum med biljetthantering, kassasystem och systemintegration med befintliga